Over mij

Mijn foto
Gezellig dat je er bent! Ik ben Monique en woon samen met mijn lieve vriend Marcel in een schattig dijkhuisje. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn. O.a. in de tuin, fotograferen, cadeautjes maken; kaarten, cadeaumandjes, kraamcadeautjes..etc. Zoals de meeste vast weten kost een blog vullen met tekst en foto's aardig wat tijd. Ik doe mijn best om zo actief mogelijk te blijven op mijn blogs, zodat jullie volop mee kunnen genieten van mijn creaties. Ik krijg veel leuke reacties op mijn creaties en mede hierom ben ik mijn blog begonnen. Ben jij niet in de gelegenheid iets te maken of op zoek naar een origineel cadeautje voor jouwzelf of om weg te geven, kom dan neuzen op mijn blog. Wie weet doe jij inspiratie op of vindt je het leuk als ik iets voor jou maak. Je kunt een berichtje achter laten op mijn blog of via mijn e-mail: creatiesvanmonique@live.nl Kortom reden genoeg om nog eens te komen kijken op mijn blog! Tot ziens! Monique P.s. heb je mijn blog bewust-smikkelen al gezien? Alle recepten zijn met verantwoorde ingrediënten.

zaterdag 17 januari 2015

Amandelmeel muffins

Oei spannend, nog niet eerder met amandelmeel gebakken, ik heb ze net in de oven gezet, dus behoorlijk spannend of het gaat lukken. Welke ingrediënten heb ik gebruikt?

Dit recept is voor 5 muffins, wil je er meer dat kan natuurlijk, je kunt de hoeveelheden bv verdubbelen, aan jou de keuze. Ik heb nu als vulling gebruikt wat cranberry's, maar je kunt ook chocolade kiezen (ik adviseer de gezonde van minimaal 70% cacao) of appel of noten of een combi, wederom kies jij maar.

Ik heb de oven voorverwarmd op 180graden (hete lucht)...dit is altijd een gokje. Vroeger bakte ik cake altijd op 175graden electrisch en nu bak ik alles op hete lucht. Zodra ik de muffins erin schuif, draai ik de temperatuur terug op 160graden (hete lucht). Zo kan het niet te hard gaan, bedenk ik me op dat moment. We zullen zien, ik zit nu een verdieping hoger van mijn keuken en ik ruik de cranberry's al, ben reuze benieuwd. We gaan verder, ik zet het even in rijtje voor het overzichtelijke.

Oven voorverwarmen, muffins bakken op 160graden (hete lucht).
Je kunt of alleen muffinvormpjes nemen of zo muffinplaat, ik heb nu van die papieren vormpjes gedaan in de muffinplaat.

Benodigdheden:
100 gram amandelmeel
50 gram kokosbloemsuiker
halve theelepel ceylon kaneel
halve theelepel wijsteenpoeder
1 ei
50 gram kokosolie (gesmolten)
+/- 9 gram cranberry's

Ik klop het ei altijd bij voorkeur eerst op in een maatbeker, zodat het ei schuimt, hierdoor wordt je baksel over het algemeen wat luchtiger.

Eerst hussel ik de droge benodigdheden door elkaar, daarna voeg ik de gesmolten kokosolie toe en meng het mengsel met een mixer op de laagste stand door elkaar en dan voeg ik mijn ei toe en mixer dit er ook doorheen. Je krijgt een glad mengsel.

Hierna voeg je de ingrediënten er door heen, in mijn geval wat fijn gehakte cranberry's.

Dan doe ik het mengsel verdelen in de vijf vormpjes, hop de oven in en na 20minuten er weer uit.

Ze waren heerlijk!!! Alleen vergeten foto te maken, maar ik ga ze binnenkort nog eens maken en dan weer met een andere vulling en dan plaats ik alsnog de foto!

Groetjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pageviews vorige maand